fleurreijngoudt.reismee.nl

Helsinki voor beginners

Proloog

Een kleine kroeg in het Utrechtse wijk C, vol familie en vrienden. Een handje journalisten zit aan een tafeltje bij het raam, familie en vrienden zijn neergestreken op de houten bank en de Odyseanen hangen als vanzelfsprekend aan de bar van Willem Slok.

In de tweede helft van de vorige eeuw zorgde meneer Slok (zo heette hij echt) al voor een goed gevulde gemĂȘleerde kroeg: van dokters tot studenten en van journalisten tot typistes. Iedereen wist zijn of haar weg te vinden.

Het is alweer exact een week geleden dat Willem Slok gevuld was met een dusdanig gezelschap. Door weer en wind bij elkaar gekomen om een voorlopig laatste drankje te drinken met Laivy Reijngoudt.

In de tussentijd is er een boel veranderd. Vandaar de proloog op pagina 1 van Helsinki voor beginners.

De afgelopen dagen maakte Laivy kennis met de hoofdstad van Finland. Een gedeeld appartement aan Klaneettitie 1B in de wijk K?nnelmaki is het komende half jaar 'thuis'.

De M-train brengt je in zo'n tien minuten van K?nnelmaki naar het Centraal Station van Helsinki. Letterlijk en figuurlijk het middelpunt van de stad. Vanaf daar is onder andere de Universiteit makkelijk aan te lopen.

De eerste twee oriëntatiedagen zijn achter de rug. De eerste gezamenlijke maaltijden in een van de UniCafe's (voor 2,50e) zijn genuttigd en de eerste Kavhi-tentjes zijn ontdekt. Morgen worden de inlogcodes voor het Universiteitsnetwerk uitgedeeld, dus dan kunnen de vakken definitief worden gekozen.

Ook is de Finse Ov-kaart aanschaft. Dit betekent dat de Scandinavische Erasmusreis nu echt begonnen is...

Kiitos ja nÀkemiin!

(Bedankt en tot ziens!)

Josine Smits

Haha! Mooie proloog :) succes & geniet!! X

jozien

Heerlijk Fleurtje om weer je verhalen te kunnen volgen! Veel plezier de komende maanden!! X

Dinja

Eindelijk de kans gehad om het even te lezen!! Je schrijft geweldig :)!! ik ga je vandaag even een uitgebreide mail sturen!! Dikke xx

Joke v.d. Nadort

Hallo, iets meer gevorderde Helsinki-ganger! Dit leest inderdaad lekker, net een column..... We vinden het nog steeds een beetje jammer dat we Willem Slok vorige week niet meer gehaald hebben (er zaten een paar natte dingen tegen). Nou meid - veel succes daar, hoop dat je leuke vakken kon kiezen vandaag. Tot volgende keer. ( oh ja, ik geef as. zaterdagmiddag ook een borrel.... )

Jessica

Hej lieve Fleur,
Leuk om je weer te kunnen volgen de komende maanden! Hoe waren je eerste dagen school? Beetje genesteld? kus

Trudy

Lieve Fleur, wat ben je toch een stoere meid ! Wat leuk dat we zo een beetje kunnen volgen hoe het je daar vergaat.
Laita se !

Ellen

Fleurtjeeee, gaat alles goed met je?
Denk aan je hoorrrr!

X de Segijnen