fleurreijngoudt.reismee.nl

H3. Tallin ja

Tallin en meer

Aan een heerlijk Nederlands croissantje uit het pakketje van mijn liefste Laivy. Kopje koffie. Op de skypechat met Carolien. Een mailtje van Anne en Claudia. Een gemiste skype-oproep van Aimee die bijna het vliegtuig in stapt en graag wilde weten wat ze mee moet nemen naar het hoge noorden.

Kortom. Aan aandacht kom ik niets te kort en het doet me goed. Het is hier nog steeds genieten. Ik ontdek nog elke dag nieuwe plaatsen en ik ontmoet nog elke dag nieuwe leuke mensen. Ik heb een kwartiertje max om even een verhaaltje te posten, want ik heb met mezelf afgesproken om 2u aan de studie te gaan.

Er is een tijd van feesten en een tijd van werken. Donderdag landt Aimee, dus voor die tijd wil ik mijn essay (over de toekomst van de professionele journalistiek in tijden van groeiende mogelijkheden van social media) af hebben.

Maar als je elke avond gaat stappen, begint de dag pas rond een uur of 1. Maar goed, nu heb ik alweer 4 alineas getypt zonder iets te zeggen. Is ook een gave moeten we maar denken. Ik zal even structureel ter zake komen.

Tallin dus

Voor de genen met facebook. Wellicht heb je een foto voorbij zien komen van een prachtig gebroken zee (de zee is hier bevroren) in combinatie met een schitterende zonsopkomst. Gezien mijn fototoestel kapot is zijn alle foto's made by Sanne Rathé, dus denk aan de copy right.

Om 8u vertrok de boot die ons om 11u in Tallin afzette. We waren met een fikse groep (mannetje of 15), en we pasten allemaal in een taxi busje. Dus voor 2euro de man werden we in de oude stad van Tallin gedropt. De stadsmuur lag voor de helft in de sneeuw en de kerken met Russische, Gotische en nog veel meer invloeden maken de stad het bekijken waard.

Voor heel weinig geld heel lekker gegeten en toen moesten natuurlijk ook wij naar de ALKO. Een alcoholwinkel waar ik voor 40 luttele euros wat wodka, martini, lekkere flesjes rode wijn en een 24 pax long drink kocht. Een goeie deal dus.

De terugweg is een fenomeen en sich. Walgelijke ladderzatte Finnen. Want die inkopen kunnen natuurlijk niet wachten tot thuis.

Over alle feestjes zal ik me verder niet uitlaten. Specifieke vragen kunnen per e-mail worden beantwoord.

Blog

Eigenlijk weet ik dus niet zo goed wat te schrijven. Het is hier gewoon goed toeven. Momenteel zitten we even in een sneeuwstorm, maar de koude dagen van -25 zijn achter de rug. Nu is het gewoon zo rond de -5 en kan je serieus zonder handschoenen en muts naar buiten.

Laat de lente maar komen!

Tot een volgend blogje.

xx

Reacties

Reacties

Conny

Leuk weer! Ook dat cadeautje van Marlien. Orgineel zeg. Groetjes van Elsbeth en Gorgos. Enne tot skype.,,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active